fdsajklfdjasklöfejrareadsaklö

idag åkte kära farmor och farfar till Cypern.
och nu ikväll fick man ett meddelande ifrån dem,
"det är 30 grader här borta"
nej nej nej jag längtar inte alls mycket
nej nej jag tjatar inte alls
panik
imorgon är det 2 veckor kvar
ta det lugnt nu, det är inte långt dit.
nej nej och neej jag har inte räknat dagarna.
Inte alls långt dit.
Fortsätt jobba matte nu.
Jag fick gul färg i munnen och på tänderna idag,
för att jag råkade kind of spränga en gul färgflaska på bildlektionen.
Såja, duktigt gjort, bara lite spänning i vardagen!
Precis som min kloka vän Erika skulle sagt.
Nu lyssnar jag på musik och skriver mattetal.
Och om några dagar ska jag till Malmö med massa fina vänner
och hitta något fint. Typ en mössa. Och ett par strumpebyxor kanske!
Och snart ska jag sova borta i några nätter, hos lite olika mysiga vänner.
Nej nu är det 18 oktober och den här dagen är jättebra
lika bra som imorgon kommer vara. Jag längtar inte bort.
Jag tycker ju allvarligt talat att det är så mysigt att få vara med mina fina klasskamrater.
Nu var jag inte ironisk. Det är ju mest de som gör att jag har en anledning till att inte längta bort just nu.
Nejj jag är ingen tjej som är sån ah-jag-hatar-allt-som-har-med-skolan-att-göra-tjej men men MEN det FINNS saker som ligger framför mig som är lite mer efterlängtade än skolan ursäkta mig.
Men jag vill till det där turkosa vattnet
och värmen. Med mina fina släktingar.
Tänk! Att bada. Bara en sån sak liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0