Bonjour Bruxelles!

Helgen spenderades i Bryssel tillsammans med mamma och pappa, mycket trevligt!
Vi träffade en annan familj men en gullig liten pojke som bara kunde franska,
så jag försökte prata med honom, vilket var någorlunda svårt.
Det blev liksom lite oui, je ne sais pas, je ne comprends pas, oui, oui, oui och lite sånt.
Men det var roligt att öva på både engelska och franska trots allt.
Vi sov två nätter på ett megamysigt hotell, med sagolika tapeter och fina lampor och allt.
och en vacker spegel fanns det också, där jag en kväll, konstigt nog,
stod och gjorde lite pantomin för att det faktiskt såg roligt ut,
det såg ut som att jag var fast inuti en tavla hoho.
och som sagt stod det gulliga lampor lite här och där.
och toapappret var också gulligt! Bara en sån sak liksom.
sista dagen var vi och åt lite smått på frukostcafét Le Pain,
vilket är världens mysigaste ställe enligt mig.
Jus d'orange, croissant, olika sortes kaffe, och pain au chocolat fanns där,
och allt smakade så underbart.
Omgivningen var också charmig.
massa olika sortes kakor och tårtor och oh, délicieux!
en siffra i bordet gjorde kanske allt ännu finare till och med.
Oui, maintenant je suis heureux.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0